Geland - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu

Geland

Blijf op de hoogte en volg Alette

27 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

En toen stond ik ineens op Schiphol. Wat is de tijd gevlogen. Ik kreeg het wel even te pakken hoor, familie en vrienden missen. Maar ik was wel blij toen we eindelijk konden gaan, het was goed zo, ik was er aan toe. De eerste keer vliegen. Ik had er zin in, spannend en erg leuk. Het was echt vet; ik vlooog gewoon. We vlogen over de TowerBridge en konden Buckingham Palace zien. In Londen hebben we drie uur gewacht, heel relax allemaal. Het was voor mij al een belevenis op zich om te vliegen, door de douane te gaan etc.

Van daar uit vlogen we naar Cape Town. Hoe zo'n bakbeest de lucht in komt, ik snap het nog steeds niet. Boven de Sahara heb ik een mislukte poging gedaan tot slapen. Helaas, vanavond maar inhalen!

In Cape Town landen we om 7 uur 's morgens. We werden we opgehaald en naar ons huis gebracht. In één woord bizar. Is dit Afrika? Een parkeerplek met dikke auto's, ik keek m'n ogen uit. Ik had wel gehoord dat Zuid Afrika westers was, maar dit .. Toen we in het busje zaten reden we voorbij krotjes; oude, vervallen, oude hutjes langs de weg. Illegaal, vertelden ze ons. Ik nam het straatbeeld in me op. Rechts zag ik een dood schaap liggen, tja dat heb je af en toe, heel normaal? Mensen staken de geasfalteerde wegen zomaar over, vlak voor ons. Naast ons reed een busje, gewoon zo'n bedrijfsbusje. De achterkant was open en het zat propvol met werklui. Links en rechts haalden auto's ons in en voor ons rees de immense Tafelberg. Verder zijn de hellingen hier heel normaal, er zijn veel heuvels.

Nog steeds had ik niet het idee dat ik in Afrika was. Pas toen we Malmesbury binnenreden, besefte ik: dit dorpje is Afrika. Ik ben er! We hebben een huis met veel ruimte en een zwembad. Morgen wordt het 38 graden (!) Wat een verschil met thuis. Er hangt hier een vakantiesfeertje, echte chillmodus dus.

We betalen met Afrikaanse Rand, 1 euro is ongeveer 14 Rand. Wat voel ik me rijk zeg. Maar het is doodeng om met zo'n stapel biljetten rond te lopen. Er wordt ons ook aangeraden alle deuren op slot te doen van huis en auto.

Volgende week maandag begint mijn eerste stagedag, maar nu eerst genieten en Malmesbury verkennen.

Groetjes vanuit Zuid Afrika!

  • 28 Januari 2015 - 09:43

    Jeanine:

    Gek hoe je in een waas kunt leven hea dat je het vliegtuig instapt, ff over tientallen landen vliegt en opeens duizenden kilometers verderop in een totaal andere cultuur zit. Take care of yourself meiss!!

  • 02 Februari 2015 - 21:04

    Gerjanne:

    Whaaa! Ik ga je echt volgen :-) Ben benieuwd naar je verhalen.. Je verblijf klinkt in ieder geval al erg luxe, dus wat dat betreft zou de cultuurshock minimaal kunnen zijn i.v.m. Holland, haha!

    Maar wat je suggereert.. wat kunnen armoede en rijkdom schrijnend dicht bij elkaar liggen hè. Je zult vast nog genoeg te zien krijgen. Geniet van je tijd en doe maar lekker vaak een blog!

    Groetjes Gerjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malmesbury

Zuid Afrika

Wellington

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2015

Verliefd

15 Juni 2015

afscheid

16 April 2015

Update

11 Maart 2015

Dubbel

10 Februari 2015

Genieten
Alette

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 8908

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 06 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: