Dubbel - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu Dubbel - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu

Dubbel

Blijf op de hoogte en volg Alette

11 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Het is donderdag 25 februari. Ik ben terug in Nederland. Oma Bosman is overleden en ik wil graag bij de begrafenis zijn en bij familie om dit samen te beleven.

De hartoperatie de ze kreeg, doorstond ze, sterk als ze was. Na complicaties en zuurstofgebrek is ze in coma geraakt. Hoop en vrees, een onzekere tijd. Toen werd ik gebeld, dat oma was gestorven. Het was ineens definitief, zo onwerkelijk, hoe wreed, zo eindig. Ik liet stage los, regelde vliegtickets, nam afscheid en ging terug naar Nederland, heel dubbel. Verdrietig, maar ook fijn om familie en vrienden weer te zien, in het echt mee te praten en face to face dingen te delen.

Het waren emotionele, slopende dagen. Maar we mogen weten dat oma nu voor altijd thuis is, gelukkig.

Na deze week ging ik weer terug naar Malmesbury. Ook weer dubbel, mensen hier achter laten. Maar ik had er weer zin in. Een hilarische fotoshoot van Marit en Wianne kreeg ik als voorbereiding via WhatsApp (lees: de kast was leeggeplukt en hun stonden op mijn bed met mijn kleren aan). Met een enorme berg Nederlands eten kwam ik aan. Helaas is de kaas niet verder gekomen dan de douane hier.

En nu ben ik alweer bijna een week hier. Op stage zijn de mensen super hartelijk, collega’s condoleren me en heten me weer welkom. De kids knuffelen me bijna plat en het is heel normaal om met Marit naar stage te gaan. We merken dat collega’s soms dingen van ons overnemen en ons waarderen, echt leuk! Soms staat de week thuis me bij als de dag van gister, maar wat hier betreft: Nederland ligt alweer ver achter me.

Het blijft lastig om kinderen te laten luisteren. Wij slaan niet, zij denken dan dat ze niet hoeven te luisteren. Ik probeer op alle mogelijke manieren een bitchie hoofd op te zetten. Soms vind ik ze super irritant, heb ik zin om ze een klap te geven. Maar we gaan door met onze 'pedagogische insteek' en vorderen langzaam. Vandaag lukte het door een kind apart te nemen op de gang. Heerlijk om te merken dat dat werkt.

Morgen gaan we tot zondag naar Kaapstad, een heerlijk weekend weg.

Vooral de afgelopen weken heb ik op alle manieren enorm veel belangstelling gehad, echt lief. Dat doet me echt goed;

Baie, baie dankie!

  • 11 Maart 2015 - 22:01

    Sjoerd:

    Dag Alette, gecondoleerd met het sterven van je oma. Verdrietig voor je. Prachtig dat je jouw hart volgde en bij de begrafenis was. Sterkte bij het leren aanvaarden van de lege plek in de familie en verwerken van het gemis.
    Prachtig te lezen hoe je aan het werk bent.
    Hartelijke groet en zegen, ook voor de aanderen.

  • 12 Maart 2015 - 08:20

    Henny Bosman:

    Fijn om te lezen dat je weer op je plek bent. Inderdaad dubbel om "gewoon" de draad weer op te pakken. Veel plezier in Kaapstad. Groeten van ons allemaal.

  • 12 Maart 2015 - 08:36

    Alien Bosman:

    Hallo Alette,
    leuk om je verslag te lezen. Fijn dat je in Zuid-Afrika de draad weer op kunt pakken. Hier valt het niet altijd mee, maar we moeten door. Het ene moment is dat makkelijker dan de andere. Maar gelukkig mogen we weten dat het met oma goed is en waar we zelf de kracht van mogen krijgen.
    Groetjes vanaf de Kamperzeedijk van ons alle vier

  • 14 Maart 2015 - 14:46

    Hennie L:

    Dag Alette.
    Fijn dat je naar Nederland kon komen om afscheid van je oma te nemen en dit in familie kring kon delen, dit is wel heel waardevol en je kan er altijd met een goed gevoel op terug kijken.
    Er zijn heel veel mensen die haar missen, maar haar Heiland riep en vol vertrouwen is zij toen met hem mee ge gegaan, recht op het huis van Vader aan, geloven werd voor haar aanschouwen!
    wat een troost om zo verder te gaan!!
    Mooi dat jullie het weekend naar Kaapstad gaan een heel fijn weekend en heel veel succes met alles wat je tegenkomt.

    Nog een hele goede tijd en veel plezier gewenst!!

  • 18 Maart 2015 - 21:26

    Martha Hoekman:

    Ha Alette,

    Leuk en gezellig om jouw verslagen te lezen !! aan je trand van schrijven zie ik dat je geniet !! Mooi !!
    Toch fijn dat je nog in Genemuiden bent geweest en bij de begrafenis van oma kon zijn, om zo ook als familie dit mee te maken en te delen.
    Zulke dingen kun je nooit overdoen ! daarom is het goed om te doen wat je hart en je gevoel je ingeeft.
    Ik wil je nog een goede tijd daar wensen, maak veel fotos en geniet van iedereen om je heen.

    hartelijke groeten van
    Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malmesbury

Zuid Afrika

Wellington

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2015

Verliefd

15 Juni 2015

afscheid

16 April 2015

Update

11 Maart 2015

Dubbel

10 Februari 2015

Genieten
Alette

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 8907

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 06 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: