Verliefd - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu Verliefd - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu

Verliefd

Blijf op de hoogte en volg Alette

14 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

M’n laatste blog die ik op de bank vanuit Nederland typ. Veel mensen vragen me: ‘En, nog een leuke Afrikaan ontmoet?’ Ik antwoord dan met nee, maar ondertussen.. Toch verliefd!

Eerst even over m’n laatste weken in Zuid- Afrika. Na het afscheid van stage hebben we heerlijk een week niks gehad, bijkomen. Voordat we het wisten was het donderdag: vakantie! Met onze twee Mazda’s, die op hun kont hingen van de bagage, gingen we al toeterend de straat uit. We reden de Garden Route en sliepen elke nacht in een andere plaats, om van daaruit verder te reizen. Een supervette safari stond voor dinsdag op de planning, luxe! Nadat we ’s morgens uit een verwarmd hemelbed stapten, werden we opgehaald met een golfkarretje en hebben we vanuit een jeep veel mooie dieren gespot.

Ook hebben we een townshiptour gedaan, wat een tegenstelling. Met een gids gingen we door krottenwijken. Indrukwekkend hoe mensen daar leven, hoe anders hun cultuur is dan de onze. Een aparte wijk was er, waar ze marihuana roken, volwassenen, kinderen, iedereen. Hoe ondenkbaar en oneerlijk ook, dat ik een veilige jeugd heb en zij daar in een krottenwijk opgroeien.

Na nog een weekend in Malmesbury geslapen te hebben, gingen we vliegen. Bah, het einde van zo’n geweldige tijd. Bij de tussenstop in Londen werd ik helemaal gek, ik had zoveel zin om familie en vriendinnen weer te zien! En toen, schiphol: ik heb geen idee waar ik zoveel tranen vandaan haalde. Met spandoeken, ballonnen en veel familie en vriendinnen, was ik zo verbaasd en blij, dat ik niet meer wist wat ik er mee moest.

Ik mis de kindjes van stage, warme knuffels, natte kusjes en hun heerlijke bruine ogen! Ik mis de meiden, onze inside grapjes en ga zo maar door. Ik vergelijk veel met Zuid- Afrika en heb een hele lading herinneringen. Langzamerhand wen ik aan Nederland, de regels en het verkeer. Ik geniet van ‘het normale’ en alle mensen om me heen! En natuurlijk waardeer ik mama’s kookkunsten. En waskunsten. En strijkkunsten.

En ja, verliefd. Af en toe zit ik glimlachend op de fiets, schater ik het uit als ik een filmpje zie of bekijk ik foto’s met een traan. Verliefd ben ik en zal ik altijd blijven; verliefd op Zuid- Afrika.

  • 14 Juli 2015 - 19:09

    Renate Everts:

    Mooi eind verslag Alette en dit is iets wat ze nooit meer van je afpakken!!
    Heel veel succes hier weer in Nederlnd.

    Groetjes Renate

  • 14 Juli 2015 - 19:30

    Jacolien Van Dijk:

    Super verslag meid! Deze ervaring gaat je hele leven mee! Bedankt voor het leuke schrijven . Ik heb er van genoten. Veel succes met de verdere studie.

    Groeten Jacolien

  • 19 Juli 2015 - 12:05

    Martha Hoekman:

    Wat een ervaring, jij hebt het gezien wat een verschil er is o.a. in rijkdom en armoe. Jij ( en wij allen )
    worden weer met beide benen op de grond gezet en leven het jachtige leven verder....., zien en doen zoveel ´gewone dingen´ die ergens anders niet zo gewoon zijn.
    Meid, ik heb genoten van jouw manier van schrijven. En stiekem dacht ik; zo moeder, zo dochter !!!
    jammer dat je blog nu stopt..... maar ik begrijp het wel hoor.

    hartelijke groeten
    Martha

  • 20 Juli 2015 - 17:03

    Alette:

    Hoi mensen, dankjulliewel voor alle reacties en berichtjes. Spontaan en erg leuk :) groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malmesbury

Zuid Afrika

Wellington

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2015

Verliefd

15 Juni 2015

afscheid

16 April 2015

Update

11 Maart 2015

Dubbel

10 Februari 2015

Genieten
Alette

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 2325
Totaal aantal bezoekers 8910

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 06 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: