jaja, bijna! - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu jaja, bijna! - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Alette Riezebos - WaarBenJij.nu

jaja, bijna!

Blijf op de hoogte en volg Alette

24 Januari 2015 | Nederland, Genemuiden

'Alett, het sneeuwt!' gapend draaide ik me vanmorgen nog een keer om. Wat een contrast met de temperaturen volgende week, boven de 35 graden! Het Afrika avontuur komt nu echt dichtbij. Aan de kruisjes op de muur is te zien hoelang ik hier al naar toe leef, bijna, bíjna.. Nog twee dagen en dan vlieg ik naar Kaapstad. Vanaf daar gaan we naar ons huis in Malmesbury. Met nog 4 mensen ga ik vijf en halve maand stagelopen in Zuid Afrika. Frank, Wianne en Anneke doen dit in Malmesbury zelf. Marit en ik gaan stagelopen in Wellington, bij House Andrew Murray. Dit is een kindertehuis waar kinderen leven van 0-18 jaar.

Een droom die werkelijkheid gaat worden. Het lijkt me zo geweldig om die mensen te helpen daar. Ik hoop dat ik iets kan doen voor deze mensen die het zo hard nodig hebben, al zie ik maar een glimlach op hun gezicht.

En toen, voorbereidingen, wat komt daar veel bij kijken zeg. M'n koffer stond al minstens 3 maanden klaar. Nu kon ik dan eindelijk het stof eraf vegen en m'n slippertjes van zolder halen. Onvoorstelbaar dat ik daar in een zomerjurkje kan lopen, terwijl hier het sneeuw nog onder m'n voeten kraakt.

Onze visums zijn gelukkig allemaal geregeld. Daarnaast hebben we woonruimte en een auto gehuurd in Afrika, afstrepen dus, heerlijk.

En nu de laatste paar dagen hier in Nederland, afscheid nemen. Het voelt alsof ik volgende week gewoon weer sapjes kan drinken met vrienden, m'n fietsje pak naar de keet, lol heb en aan tafel mee kan eten met de family. Alsof ik de buren tegenkom op straat en ons bejaardenbakkie (lees Honda Jazz) pak om even een boodschap te doen bij zusjelief aan de kassa. Ik neem wel afscheid, maar ik denk dat ik pas echt besef dat ik wegga als ik op Schiphol sta of daar echt ben.

Lieve mensen, bedankt voor de kaartjes, supriseparty, gezellige avondjes, vragen, telefoontjes en welke vorm van belangstelling dan ook.

Mijn woonadres wordt:
Bergzicht Guest House
43 Bergzicht Street
Malmesbury, 7300
Zuid-Afrika

• 24 Januari 2015 - 21:53

Renate:

Hallo Alette, ik zal je reisverslagen zeker volgen veel plezier meid en geniet ervan!!!

• 25 Januari 2015 - 09:14

Sjoerd Wijma:

Alette wat gaaf. De droom die werkelijkheid wordt. Ik wens je een prachtige zondag en morgen goede reis en zegen daar in Zuid-Afrika. Plezier en genieten.

• 26 Januari 2015 - 08:44

Henny Bosman:

Leuk om te lezen, Alette. Goede reis vandaag.